torsdag 28 februari 2008

En annan del av Linda

Tack vare att Telia valt ut min blogg som den mest intressanta i Karlskrona gav de mig möjlighet att nästintill exklusivt träffa en av Melodifestivalens delfinalist i Karlskrona. Artisten Linda Bengtzing bjöd helt klart på en annorlunda sida.

Igår höll Linda ett framträdande i Schlagertältet med självaste kommunalrådet K-G Svenson. Paret Linda och K-G bjöd på en duett där de tillsammans framförde hiten "Värsta schlagern" inför en fullsatt publik. Linda var imponerad av K-G.
- Det märktes att K-G var en van talare vilket genomsyrade hans framträdande sa en rörd Linda Bengtzing.

Linda berättade att hon äter i stort sett allt när hon är ute på turné. Dock har hon lyckan att inte gilla pizza och hamburgare och hoppades därmed att Anna Skipper inte behöver ta hand om henne om några år.
- Jag älskar semlor och äter sällan oenergirika mackor sa Linda. Semlor är väl nyttigt eller? (min kommentar)


Linda har varit i Karlskrona förut. Bland annat var hon här 2006 då staden arrangerade delfinal för första gången. Den gången uppträdde hon på Statts nattklubb.
- Karlskrona är en fantastiskt vacker stad men jag har bara varit här vintertid och Stortorget är imponerande sa Linda som även berättade att hon älskar havet.

Man får hoppas att Linda inom snar framtid får uppleva sommarstaden Karlskrona...

Linda bor i Enskede som ligger söder om söder i stora huvudstaden långt ifrån sin familj i lilla Gullspång som ligger mellan Tiveden och Vänern.
Lindas familj från Gullspång kommer sitta i publiken på lördag ute på Telenor Arena och de hejjar såklart fram henne med stort hopp om att hon går vidare till finalen i Globen.
Går Linda vidare till final vill hon helst att Charlotte Perrelli följer henne dit från Karlskrona.


För att hålla trimmen inför lördagens stora drabbning kommer Linda jogga runt staden med GPS:en i handen för att kunna hitta åter till sitt hotellrum.
Linda drömmer om att få göra en duett med Joey Tempest, sångaren i legendariska gruppen Europe.

- Jag håller tummarna att Karlskronapubliken och övriga landets tittare vill se mig i finalen i Globen och OM ni alla gillar min låt får ni självklart lägga er röst på mig!

Blir det ingen final för Linda kommer hon kanske satsa all kraft på banhoppning tillsammans med den fantastiska häst hon sist tävlade med.

Nu fick Linda tillsägning av sin manager...
Detta är en seriös intervju!

Jag tackar för förtroendet och önskar Linda Bengtzing all vällycka på lördag!
Min dotter tackar för autografen.


Lindas hemsida



4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har verkligen fångat en annan bild av Linda, kul!
Hoppas att det går bra för henne!
Kram/Åsa

Anonym sa...

från ruiner till kändisreportage..

Anonym sa...

precis... allt man vill se finns här :)

Järnladyn sa...

Åh, vad kul att du blivit "utvald" av Telia. Verkligen roligt - och välförtjänt. Grattis!