lördag 27 januari 2007

FILMTIPS - Plötsligt i Vinslöv


Det finns en film i min samling som är mer speciell än någon annan nämligen Plötsligt i Vinslöv. En kultrulle som inte liknar någon annan! Har ni inte sett den eller har den i er samling så köp den omedelbart! Ni kommer inte bli besvikna.

På CDON.COMs sida står följande om filmen:
En stillsam och underfundigt humoristisk berättelse om några Vinslövsbors vardagliga liv och deras fritidsintressen. Plötsligt i Vinslöv sändes i Sveriges Television 2001 och har sedan dess blivit kultförklarad för sin humor och sitt nyskapande bildspråk.

Vinnare av Nöjesguidens Tv –pris 2001. Nominerad till Prix Italia 2002.

Möt Holger som har en blå moped och en papegoja. Varje lördag spelar Holger bingolotto med John. Det heter inte minigolf, det heter bangolf! Kjell Fredriksson, landslagsspelare i bangolf sedan 45 år, visar prov på noggrannhet och precision både privat och på golfbanan. Anders tvättar sina bangolfbollar mycket försiktigt och låter dem lufttorka innan han lägger tillbaka dem i väskan. För Anders är bangolf filosofi.

En trappa upp i Hedbergshuset är Peter och Kalle i full färd med att hänga vårutställningen. Peter är övertygad om att människor som är konstintresserade eller har hund lever längre än andra.


För endast 119kr hos CDON.COM

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha.

Vill se :-) Typ NU!!!!

Känner på mig att Holger kommer bli en ny idol...

Ulf sa...

efter att sett filmen kommer du ha våta drömmar om Holger! :)

Anonym sa...

För att inte tala om extramaterialet med Holgers pappa! Underbart! Hahahaa

Ulf sa...

Vad e de för kråkjävel! :)

Anonym sa...

Holger, Anders o Co är redan mina idoler. Nuförtiden betraktas jag därför som en extremt bangolfsintresserad mopedåkare. Man kan ju inte direkt säga att brudarna varit som tokiga i mig efter min förändring... Men jag har rätt bra känsla faktiskt!
Var ställde jag nu min Tomos???

Ulf sa...

Om du inte hittar din Tomos duger det då med en röd Puch?

Kikki sa...

Ska se.....imorgon :-)

Ulf sa...

Bra Kikki!

Till Vargakvinnan:
Tack, det är väl inte för inte att en Ulf och Ylva finner varandra. Deras namn och betydelse säger ju direkt Canis Lupus och Alfapar :)
11 april är av betydelse ;)

Anonym sa...

Jahapp. Själv kallar jag mig Gadus Morhua. Kan inte påstå att det gjort mig populärare bland damerna precis.

Anonym sa...

Aka "Torsken"...