måndag 12 februari 2007

Men va fan...


Jag har inte varit i ett IKEA-varuhus sedan vintern 2005 (då var besöket där inte för att JAG ville det). Ser det helt klart som ett friskhetstecken hos mig. Hösten 2005 gjorde jag dock ett misstag förmodligen under psykofarmakarus och beställde en lampa på IKEA handla hemma via nätet.
Helgen som var skulle jag montera ihop den. Lättare sagt än gjort. Delar som man förväntade skulle finnas med saknades. Tur att man har en hel verktygslåda och överblivna kablar and so on...
Vad får då svensken att vara så tokigt kär i IKEA? Trots alla svordomar när svensken packar upp sina IKEA-prylar så händer det märkliga - MAN ÅTERKOMMER SOM KUND! IKEA har ett järngrepp över svensken. Många av mina "manliga" vänner far som skottspolar fram och tillbaka till nya varuhuset i den där staden knappt 10 mil norröver med sina flickvänner, dejter mm.
Jag säger som så, min kärlek till Ylva bevisas inte med besök på ett IKEA-varuhus. Den saken är säker! :)
Nej IKEA är fanimej inte najs!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Med lite hejjarop så sitter den iallafall upp! Om än lite snett ;)

PUSS!

Anonym sa...

Vi män som gillar lite utmaningar och inte börjar gråta för en saknad skruv finner en tillfredsställse av att få ihop IKEA-grejerna TROTS avsaknaden av kritiska delar. En källare sprängfylld med "bra-att-ha-grejer" underlättar såklart.

M v h
Invar K

Ulf sa...

Ja ni män som tycker så känner väl er oxå tillfreds att ha något som 1 miljon andra svenskar har i sitt hem...
Det är skönt falla in i kreti och pleti-fåran som sagt...

Fian sa...

Jag ska designa skrivbordet kreti med tillhörande stol pleti. Sen ska jag sitta där med papiljotter i håret och blågga hela dagarna =)

Anonym sa...

Asså, om fian desajnar kreti å pleti ska vi åka till kostaden å tjöpa! Japp d ska vi..

Anonym sa...

"display only"-bilden får mig att minnas att det faktiskt kan vara kul på IKEA! HAHAHAAAA!

Kikki sa...

du har säkert nåt mer från ikea än en lampa hemma eller hur!?

Ulf sa...

någon fåtalig möbel... som med tiden ska bytas ut.
Annars funkar Karlskronamöbler, MIO och Werner Ericssons möbelaffär väldigt bra! :)

Anonym sa...

Huvva. ikea är hemskt att hanla i och att montera.

Dessvärre är det ytterst prisvärt. Bara Myrorna kan konkurrera. Eller grovsoprummen där jag fyndat massor genom åren...