måndag 28 maj 2007

Möte nr 1


Abrahamssons Tryckeri

8 kommentarer:

Anonym sa...

Var är fikabrödet (den obligatoriska vetelängden)?

Ulf sa...

Kort efter att bilden togs kom en stor korg med färdiga frallor med pålägg in. Sen... sen kom vetelängden skuren o finfina bitar!!! :)

Anonym sa...

Mmmm.. Och här hemma satt jag och knaprade på en morot.. "Vi har inte ätit nåt idag". Vem sa så nyss? Jo tjena! Nej, jag är inte bitter..

Puss! ;)

Ulf sa...

Älskling jag gav väl tillbaka med rostbiffen sen? :)

puss

Järnladyn sa...

Abrahamssons tryckeri hette det för många år sedan. Numera Rotoprint, som för övrigt kursade för ett tag sedan. Fortsätter de ändå?

Ulf sa...

Abrahamssons finns kvar som bolag.
Rotoprint drivs väl med luft o förvaltare nu tror jag. Jag var där för att träffa urtryckaren Nisse :)

Järnladyn sa...

Aha. Charmören Nisse! Jag är sedan många år god vän med hans son Anders. Har även arbetat på Abrahamsons en gång i tiden för typ 18 år sedan.

Ulf sa...

Världen är lite... :)